Twitter logo

Twitter

Twitter is een gratis internetdienst en opgericht in 2006. Met behulp van Twitter kunnen gebruikers korte berichtjes (maximaal 140 karakters) plaatsen. In Nederland zijn 2,8 miljoen gebruikers, waarvan zo’n 1 miljoen dagelijks actief. Het is een ideaal hulpmiddel om actuele nieuwsfeiten heel snel de wereld rond te krijgen. Vaak is Twitter sneller dan officiële nieuwsberichten. Denk maar aan rampen of ongeregeldheden.

Steeds vaker wordt Twitter ook door bedrijven ingezet. Het is een ideaal hulpmiddel om naamsbekendheid te verkrijgen en contact te leggen met de eigen doelgroep. Ook voor de lancering van een nieuw product kan het goed worden gebruikt. Je ziet dat steeds meer bedrijven Twitter ook inzetten om vragen en klachten van klanten te behandelen.

Twitter kan ook als advertentie-medium worden ingezet. Als adverteerder kun je bepaalde zoekwoorden inkopen. Wanneer iemand zoekt op een bepaald woord wordt jouw advertentie als tweet (bericht) getoond. Per zoekresultaat wordt er maar één promoted tweet (advertentie) getoond.

Enkele tips voor het gebruik van Twitter:

  • Gebruik je echte naam op Twitter en geen fantasienaam. Mensen zullen op jouw echte naam gaan zoeken als ze je willen vinden. Je echte naam is meestal een combinatie van je voornaam en achternaam, eventueel aangevuld met extra tekens als je naam reeds bezet is. Vermijdt underscores (_) in je Twitternaam.
  • Gebruik als avatar een duidelijke profielfoto van jezelf en geen vakantiefoto of huisdier. Een persoonlijke foto werkt ook beter dan een logo van je bedrijf.
  • Het is belangrijk om je bio zo volledig mogelijk in te vullen. Dit is jouw visitekaartje op Twitter! Geef duidelijk aan waarover je twittert, zodat mensen weten of het waard is om je te volgen.
  • Zorg dat je regelmatig tweet, zodat mensen je actief blijven volgen.
  • Gebruik Twitter niet alleen maar om je producten te verkopen of reclame te maken voor je bedrijf. Zorg dat je ook toegevoegde waarde levert. Dit kan ook in de vorm van het retweeten van belangrijke boodschappen van anderen of interessante informatie. Een goede verdeelsleutel is om te zorgen dat 80% van je tweets waardevolle informatie bevat en slechts 20% reclame voor je producten of bedrijf bevat.
  • Ook je eigen blog kun je prima promoten via Twitter. Als je zorgt voor goede inhoud zullen anderen over jouw blog gaan tweeten of commentaar geven op de inhoud. Dit zorgt voor extra gratis reclame.
  • Maak je Twitteraccount ook op andere media bekend. Zorg bijvoorbeeld dat je het opneemt in je e-mail handtekening of plaats het op Facebook.
  • Stel ook vragen of geef antwoorden op vragen. Mensen zullen je dan al snel als een expert op een bepaald gebied gaan beschouwen.
  • Als je zelf een website hebt zorg dan dat er op zoveel mogelijk pagina’s knoppen staan om de inhoud door te tweeten of om je te volgen op Twitter. Dit zijn de zogenaamde social sharing buttons.

Informatie over het aanmaken van een profiel, het gebruik van Twitter, instellingen, plaatsen van tweets, het gebruik van hashtags (#), het zoeken op Twitter, etc. is terug te vinden in onderstaande beknopte handleiding.

Download de gratis “Profiel Handleiding Twitter” brochure van Just Connecting.

Boek Profiel Handleiding Twitter

Klik op het boek om het te downloaden

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Leave A Response

* Denotes Required Field